Stichting Gouden Oor

Werkwijze

Aan de hand van de Gouden Oor Standaard worden organisaties erkend op basis van audits uitgevoerd door de daarvoor geaccrediteerde certificerende instellingen, te weten Certificatie in de Zorg, LRQA, Stichting toetsing verzekeraars en Vedas Quality.

De werkwijze verloopt als volgt:

1 Een eerste audit op basis van de Gouden Oor Standaard helpt organisaties om de verschillende perspectieven en verbeterpunten op dit domein in samenhang te zien en gezamenlijk aan te pakken. Voor veel organisaties is dit de eerste (op)stap naar het traject van erkenning.

2 Het proces van Erkenning levert een Gouden Oor schild op wat het behaalde erkenningsniveau (1 tot 5 sterren) gedurende drie jaar zichtbaar markeert. Op het schild staat de volgende Gouden Oor belofte: Een Gouden Oor Erkenning belooft een actieve, open houding van de gehele organisatie ten aanzien van de stem van de klant. Bij alle klantbeslissingen wordt het belang van de klant gewogen vanuit een hoge mate van gevoeligheid voor hun behoeften, wensen en verwachtingen. Feedback van klanten vormt stelselmatig het startpunt om te verbeteren, waardoor luisteren naar klanten zoveel mogelijk leren van en met klanten wordt.

3 Een jaarlijkse review zorgt verder voor een extra externe stimulans om verbeterpunten ook daadwerkelijk op te pakken en te borgen. En zo ook een hoger niveau van erkenning na te streven en te bereiken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gouden Oor, Luisteren en gehoor geven aan klanten