KlachtenSpel

Het KlachtenSpel brengt feedback- en klachtenmanagement laagdrempelig onder de aandacht bij managers en medewerkers. Het versterkt spelenderwijs het bewustzijn van het belang van feedback/klachten en vergroot de kennis ervan. De spelvorm zorgt voor een verhoogde acceptatie, plezier en grotere leereffecten. Het KlachtenSpel kent een Triviantachtige opzet waarbij vier personen (of teams van personen) vragen beantwoorden. De vragen zijn verdeeld in managers- en medewerkersvragen en kennen vier verschillende moeilijkheidsgraden.

Niet alleen de goede antwoorden dragen bij aan kennis over feedback/klachten. Ook de discussie over de vragen draagt in sterke mate bij aan de bewustwording van het belang ervan. En nodigt uit tot het communiceren over en aanscherpen van beleid en procedures. Het KlachtenSpel wordt vooral ingezet als start van een project (kick off), voor kennismaking met het thema (wake up sessies), bij de start van leertrajecten (trainingen, coachingssessies), bij prestatieversterkingstrajecten en als opfrissing van de werking van al langer bestaande procedures. Sinds de introductie ervan zijn er al honderden spellen verkocht en wordt het KlachtenSpel volop gespeeld binnen uiteenlopende bedrijven en organisaties.

 Het KlachtenSpel is uitgevoerd in een luxe, leren koffer. De inhoud van de koffer bestaat uit een groot speelbord (80×80 cm), pionnen (20 per kleur), 165 vraagkaarten verdeeld in managers- en medewerkersvragen, 15 kanskaarten, een grote dobbelsteen, digitale zandloper, scorekaarten en spelregels. Het KlachtenSpel kost € 300 (ex btw), inclusief verzendkosten. Naast de reguliere versie van het KlachtenSpel is er ook een versie beschikbaar speciaal voor de zorgsector. Meer informatie en bestellen.

Gouden Oor, Luisteren en gehoor geven aan klanten