Hoe luisteren relaties verdiept, organisaties menselijker maakt en groei gehoor geeft
Iedereen wil gehoord worden, maar echt luisteren lijkt in onze steeds vluchtigere wereld een schaars goed. Niettemin vinden de meeste mensen van zichzelf dat ze best goede luisteraars zijn – terwijl veel van hen het nooit echt goed hebben geleerd. Je kunt gerust spreken van een luistercrisis.
Hoog tijd om luisteren te (her)waarderen. Luisteren is goud schetst het belang en de uitdagingen van deze kunst, en maakt duidelijk hoe je – aan de hand van de ontwikkelmethodiek Theory U – je luistervermogen kunt verbeteren.
Ook organisaties dienen beter te luisteren, naar klanten, medewerkers en de samenleving. Aan de hand van luisterprincipes en practices biedt het boek een raamwerk om luisterend vermogen binnen jouw organisatie te ontwikkelen. Daarbij krijg je als professional concrete methoden en gesprekstechnieken aangereikt om effectiever te luisteren. Een belangrijk boek voor iedereen die relaties wil verdiepen, verrijken en verduurzamen.