De Gouden Oor Standaard is ondergebracht in de Stichting Gouden Oor. De stichting toetst de kwaliteit van de Gouden Oor-audits en -erkenningen en verzorgt de opleidingen van auditoren. Voor auditering en certificering voor het Gouden Oor zijn DNV Certification en Vedas Quality Certification geaccrediteerd. Daarbij toetst het College van Deskundigen de kwaliteit en de werking van de Gouden Oor Standaard.
De Stichting wordt gevormd door:
Eric de Haan (voorzitter)
Directeur van Seven customer value management, oprichter van het Service Excellence Institute, kerndocent van de post-hbo-opleiding Service Excellence Management bij Beeckestijn Business School. Eric schreef Luisteren is Goud en De Tao van Service en is coauteur van Integraal klachtenmanagement, Service Excellence, Excelleren in Service en CX, van cult naar cultuur.
Rien Brus
Managing Consultant bij Altuïtion waar hij organisaties helpt om van binnenuit luisterende, klantgevoelige en lerende organisaties te worden. Rien is al vele jaren actief op het snijvlak van klantbeleving (CX), medewerkerbeleving (EX) en veranderkunde, en was verantwoordelijk voor deze thema’s bij onder meer Zwitserleven, Aegon (in Nederland en ook wereldwijd) en bij pensioenuitvoerder APG. Ook geeft hij regelmatig lezingen en is hij gastdocent bij verschillende opleidingen.
prof. dr. ir. C.T.B. Ahaus
Professor aan de Erasmus School of Health Policy & Management Health Services Management & Organisation (HSMO). Auteur van onder andere ‘Integraal Klachtenmanagement’ en ‘Balanced Scorecard & INK Managementmodel’.
Maikel van der Sanden
Manager Quality Health Safety & Environment bij Kuhn. Brede ervaring met de opzet en het beheer van KAM-managementsystemen, kwaliteitsmanagementsystemen en integraal klachtenmanagement. Met MCB Nederland de eerste winnaar van het Gouden Oor, award voor de organisatie met het beste klachtenmanagement.