**** APG – SPW Arval **** PGGM-PFZW Menzis Stichting Woord en Daad **** Univé Schade APG – ABP *** Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) Coöperatie DELA | sector verzekeren *** Coöperatie DELA | uitvaartorganisatie NV schade VvAA Gouden Oor belofteGouden Oor Erkend niveau 3
4/5 sterren
(2023/1 – 2026/1)
(2017/07 – 2024/07)
(2018/06 – 2027/07)
(2009/06 – 2023/11)
(2018/06 – 2024/07)
(2016/07 – 2026/05)Gouden Oor Erkend niveau 2
3 sterren
(2021/11 – 2024/11)
(2023/07 – 2024/07)
(2019/05-2025/07)
(2023/03-2026/03)
(2019/03 – 2025/07)
(2019/06 – 2025/11)
Een Gouden Oor Erkenning belooft een actieve, open houding van de gehele organisatie ten aanzien van de stem van de klant. Bij alle klantbeslissingen wordt het belang van de klant gewogen vanuit een hoge mate van gevoeligheid voor hun behoeften, wensen en verwachtingen. Feedback van klanten vormt stelselmatig het startpunt om te verbeteren, waardoor luisteren naar klanten zoveel mogelijk leren van en met klanten wordt.
Brabant Water
(2017/04 – 2023/03)
DAS Rechtsbijstand
(2019/04-2025/10)
Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) – KS en OS
(2015/06 – 2024/11)
** PGB Pensioendiensten – Pensioenfonds PGB
(2023/06 – 2026/06)
CJIB
(2019/01-2022/01)
Florius
(2017/06 – 2019/06)
ING Bank | Call & CKA
(2013/11 – 2016/10)
Nationale-Nederlanden | Schadeverzekeringen, Levensverzekeringen en Corporate Clients
(2013/03 – 2015/11)
Yarden
(2013/07 – 2019/06)
Ziggo | Customer Service, Live organisatie
(2013/01 – 2016/01)
Zorgverzekeraar VGZ
(2007/04 – 2017/03)
Via een audit op basis van de Gouden Oor Standaard wordt vastgesteld in welke mate een organisatie voldoet aan de eisen van de Gouden Oor Standaard. De meest recente Gouden Oor Standaard (2022) onderscheidt vijf niveaus van erkenning, te weten 1, 2, 3, 4 of maximaal 5 sterren. Eerdere erkenningen op basis van de Gouden Oor Standaard kenden drie niveaus: 1, 2 of 3. Deze niveaus blijven gehandhaafd totdat er tegen de nieuwe Standaard wordt getoetst.