9 Retentie & meerwaarde eisen in detail en de checkpunten

Bestaande klanten

De organisatie realiseert meer omzet bij bestaande klanten en levert hen meer toegevoegde waarde als gevolg van de wijze waarop zij met hun feedback omgaat. Dit is het gevolg van het feit dat klanten klant blijven (retentie), ze herhaalaankopen blijven doen en ook andere producten van de organisatie gaan afnemen. De organisatie kan dit financiële effect bij klanten door middel van cijfermatige analyses aantonen.

Nieuwe klanten

De organisatie trekt nieuwe klanten aan door de wijze waarop zij met feedback omgaat. De organisatie toont dit aan door middel van onderzoek en analyses.

Concurrentievoordeel

Met de wijze waarop de organisatie omgaat met feedback van klanten versterkt ze haar onderscheidend vermogen in de markt. De organisatie toont dit aan door middel van onderzoek en analyses.

Financiële resultaten

De organisatie vergroot de winstgevendheid door de wijze waarop zij met feedback van klanten omgaat. De organisatie toont dit aan door middel van een analyse waarin de kosten afgezet worden tegen de baten (meer omzet, efficiënter werken).